1С:Enterprise 8. Business Suite. 1 year Support Supplemental License Pack (Для использования на территории РФ). (1С:Предприятие 8. Business Suite. Доп. лицензия на годовую поддержку продукта (Международная поставка))

1C : Business Suite предназначен для автоматизации торговой деятельности небольших и средних предприятий. Продукт разработан с учетом как западных, так и российских бизнес-процессов, что позволяет использовать его и в европейских, и в российских компаниях с иностранным капиталом.
Главное преимущество продукта – наличие трех равноценных интерфейсов: английского, русского и немецкого. При этом работа под разными интерфейсами может осуществляться одновременно в одной базе.

Основные функциональные возможности системы

CRM
Закупки
Продажи
Финансовый учет

 CRM

  • Управление клиентской базой, подробная характеристика о каждом клиенте и контактном лице, динамика изменения состояния отношений с клиентами, возможность быстрого ввода и доступа к информации о клиенте;
  • Управление контактами с клиентами, учет истории контактов с клиентами, регистрация потребности клиентов, оперативная передача информации между отделами, планирование контактов;
  • Планирование и контроль действий, координация работы во времени, система напоминаний и выдачи заданий;
  • Формирование областей сбыта, закрепление ответственных менеджеров за областями, автоматическое назначение ответственного менеджера новым клиентам
  • Подготовка и проведение маркетинговых компаний. Формирование целевой аудитории (с детализацией до контактных лиц), планирование зависимых цепочек задач маркетинговой компании. Учет расходов на маркетинговую компанию. Система автоматической рассылки информации, автоматическое распознавание ответов по конкретной компании. Текстовые шаблоны для автоматического формирования писем.
  • Управление бизнес процессами по работе с клиентами, создание регламента работы с клиентами и шаблонов типовых действий; анализ продаж, «воронка продаж»

 Закупки

  1. Формирование заказов поставщикам, механизм утверждения заказов, формирование поставок. Автоматическое формирование заказов на основании анализа продаж за предыдущие периоды с учетом текущих заказов покупателей.
  2. Загрузка прайс-листов поставщиков, учет фактических цен приобретения.
  3. Учет всех дополнительных расходов, таможенные расходы, учет грузовых таможенных деклараций.
  4. Формирование полной себестоимости товара.

 Продажи

  1. Полная цепочка документов – от коммерческого предложения до расходной накладной.
  2. Резервирование товара на складе.
  3. Поддержка печатных форм по стандартам РФ
  4. Поддержка свободных печатных форм для компаний, ведущих учет не на территории РФ.
  5. Выгрузка прайс-листов в форматы CSV и XML
  6. Автоматическое списание товара по ГТД при наличии импортного товара.
  7. Гибкая система скидок.

 Финансовый учет

  1. Учет взаиморасчетов с контрагентами.
  2. Автоматическое формирование напоминаний об оплате.
  3. Учет прочих расходов
  4. Выгрузка данных в конфигурацию «1С: Бухгалтерия предприятия»
  5. Выгрузка данных в Datev

Отрасли: Розничная торговля
Контуры: CRM: продажи, маркетинг, сервис, Управленческий учет

1C:Business suite

This product solution was developed by the 1C:Rarus LLC company  and can be used to automate trade activities of small and medium size companies (1-30). The most striking advantage of this software is its multilingual interface, including Russian, English and German.
1C:Business suite has been developed to simplify accounting of business transactions pertaining to Russian and International standards and recommendations. The software offers a highly flexible business process instrument with detailed documentation on procedures and their corresponding stages. The main component of 1C:Business suite include:
CRM;
Purchase management;
Sales Management;
Financial Accounting.
 CRM
This module is composed of the following functions:

  1. Customer relationship management is equipped with easy to use and readily available customer database. It has a detailed description of customer characteristics including contacts, relationship dynamics;
  2. Management of contacts, history recording, customer requirements registry, online transfer of information between departments and contact planning. All this and many more functions makes this product the best for organizing information share, accelerated sales, identifying new revenue opportunities, and deliver more consistent customer service;
  3. Activity planning and control, time coordination, reminder systems and task manager;
  4. Supply chain management, including identification of a new supply point and allocation  of a manager under a given chain of supply is easily done using 1C:Business suite.
  5. Planning of marketing promotions can be done by this module. Selecting consumer auditorium and management  at contact personnel level, handling of interrelated tasks chain of a marketing promotion. The module has an instrument for depicting marketing promotion expenditure accounts.  Existence of automated information correspondence system and automated identification of answers falling under a given promotion.
  6. Management of business processes pertaining to works with customers, development and maintaining of Customer relationship regulations and other standard customer related activity guidelines.

Purchasing management
Mainly deals with the management of purchasing process, and related aspects in an organization. Purchasing management is one of the most critical areas in the entire organization and needs intensive management.
Purchasing Process includes as usual 8 main stages as follows:

  1. Requisitioning
  2. Approving
  3. Studying Market
  4. Making Purchase Decision
  5. Placing Orders (automated placing of orders on the basis of the sales analysis report)
  6. Receipting Goods and Services Received
  7. Accounting Goods and Services (including all extra cost pertaining to import of goods – customs declarations, transportation cost, land cost evaluation etc)
  8. Receiving Invoices and Making Payment (automated download of pricelists)

Purchasing Tracking consists of:

  1. checking task's status and/or history of changes;
  2. receiving status notifications;
  3. sorting, grouping or filtering tasks by current status;
  4. highlighting overdue tasks;

Sales

  1. Sales Tracking : Full chain documentation – from commercial proposal to invoice
  2. Goods reservation;
  3. Support of printing forms in accordance with Russian standards;
  4. Support of free printing forms to suite international needs;
  5. Export of price lists into CSV and XML formats;

Financial accounting
Deals with aspects concerned payments and settlements.

  • Settlements accountancy;
  • Automated formation of settlement reminders;
  • Accounting for other costs;
  • Export of information into 1C:Accounting software;
  • Export of information into Datev;